28 września 2013

zasady współpracy


Co jakiś czas dostaje zapytania jak wyglądają zasady współpracy ze mną stąd pojawia się zatem ten post abym się w kółko nie powtarzała. Jakiś czas temu pisałam o zasadach którymi się kieruje przy sesjach TFP dla przypomnienia zapraszam do poczytania;-)                           

Do zdjęć nadaje się praktycznie każda osoba co niektórym bardzo może pomóc dobry makijaż i odpowiednie ustawienie się a efekty moga wyjść naprawdę zaskakujące.

MAKIJAŻ:
Przyznam się bez bicia nie maluję nikogo nie mam takiego doświadczenia więc najchętniej chciałabym aby modelka na sesji była już dobrze (podkreślam dobrze pomalowana wydobyte plusy urody i ukryte wady) jeśli sama też nie ma takiego talentu istnieje możliwość załatwienia wizażystki wiadomo nie za darmo kosmetyki też kosztują.

UBRANIE:
nie mam jakiś określonych preferencji co do tego w jakich kolorach lubię uwieczniać. Najlepiej żeby dobrane było do urody :-)
Przy sesjach kreacyjnych lub przebieranych jestem wdzięczna nawet za drobną opłatę lub wzbogacenie mojej szafy o jakiś nowy ciuszek przyjmę z otwartymi ramionami wszystko:
-bluzki najchętniej z koronkami
-spódnice
-suknie zwiewne,lekkie,balowe,starodawne,chętnie takie conajmniej dziwne
-kostiumy
-biżuterię różnego rodzaju
-rekwizyty typu lampy naftowe,wachlarze,maski,kapelusze i inne nakrycia głowy,okulary
- płaszcze

DOJAZD
Jak to zwykle w umowach bywa model/modelka pokrywa koszty swojego dojazdu. Jeśli ja mam gdzieś dojechać oczekuję zwrotu kosztów dojazdu na nasze kochane PKP nie mam zniżek docieram również tam gdzie można trafić busem lub autokarem. Przy dalszych wyjazdach będę wdzięczna nawet za kawałek podłogi.

SESJA NA KLISZY:
Za kupiony film i poniesienie kosztów wywołania 4zł za rolkę.
Średniformat (na allegro w dziale inne formaty)
najchętniej w kolorowej kliszy gustuje w filmach:
-kodak portra
-fuji velvia
-kodak ektachrome
z czarnobiałych:
-Ilford XP 2

Dla niezorientowanych zdjęcia są w formie kwadratu i jest ich 12 wiadomo, że nie wszystkie wyjdą gdyż nie mam możliwości podglądu.
Małyobrazek
wiele osób zna go z czasów zanim na rynku pojawiły się cyfrówkiB-) Tak to te zdjęcia, które trzeba było nosić do zakładu wywołać:-) są prostokątne i jest ich aż 36 :-) tu też zastrzegam sobie margines błędu.
Tutaj mi bez różnicy jaki film kupicie można takie klisze dostać praktycznie u kazdego fotografa;-)
Inne filmy czarnobiałe oraz kolorowe slajdy wywoływane są ręcznie dwa razy w ciągu roku jak zbieżemy zapas więc czas oczekiwania na efekty trochę trwa.

MIEJSCE
Najczęściej plener, nie pogardze też dobrze oświetlonym pomieszczeniem i pustostanami.

CZAS WYKONANIA
30 dni roboczych od daty sesji zwykle nie trwa to tak długo, ale wolę mieć pewien margines bezpieczeństwa. Przy pojawiajacych się pytaniach kiedy dostanę fotki oraz poganianiu mnie (bardzo przepraszam ale ja też mam swoje życie prywatne, pracę, szkołę do której dojeżdżam, rodzinę, znajomych i przyjaciół) zdjecia oddaję w czasie około 20-30 dni, więc uprzejmie proszę mnie nie napastować tego typu wiadomościami, bo przyniosą odwrotny skutek.

PUBLIKACJA
Zdjęcia do obróbki i publikacji wybieram ja. Nikt nie dostaje zdjęć surowych ani wszystkich z sesji. Ilość  w zależności od rodzaju sesji, stylizacji do 30 szt. Klisze jak pisałam wyżej.
Zabraniam obróbki moich prac o czym jest mowa w umowie.
Zdjęcia wysyłam drogą mailową wielkości 900x600 z podpisem. Przy publikacji proszę o umieszczenie w opisie fot. Emilia Bartkowska oraz linku do fanpage Emilia Bartkowska photography.
Zdjęcia publikuję na blogu, FB, flogu, maxmodels, deviantart oraz portalach fotograficznych.

INNE WAŻNE ZASADY

Zdjęcia nieletnich jedynie gdy otrzymam pisemną zgodę rodziców lub opiekunów.
Przed wykonaniem zdjęć podpisujemy umowę dotycząca publikacji i zgody na wykorzystanie wizerunku.
Nie proponuję sesji więcej niż dwa razy.
Jeśli wystawisz mnie do wiatru bez jakiegoś naprawdę sensownego usprawiedliwienia (śmierć chomika nie wchodzi w rachubę) możesz zapomnieć o współpracy.
Nie interesują mnie ogłoszenia matrymonialne: nie szukam męża/żony,chłopaka/dziewczyny ani kochanka/kochanki.
Masz bardzo zazdrosną drugą połówkę? Zastanów się zanim napiszesz w sprawie sesji. Chyba nie chcesz mieć na sumieniu tego, że będę musiała się użerać z twoja połówką? Nie podejmuję współpracy jeśli partner/partnerka daje jakieś zakazy pozowania do zdjęć a potem ja mam chować zdjęcia do przysłowiowej szuflady chyba, że płacisz za sesję albo się w taki sposób umawiamy.
TFP selektywnie, nie z każdym nie dla każdego chyba, że mnie urzekniesz lub przekonasz.
TFP również przy pracach zaliczeniowych do SFA lub na plenerach grupy IZF, w której działam.


Jeśli ktoś ma jeszcze jakieś pytania i wątpliwości chętnie na nie odpowiem :) 
Dla cierpliwych i tych co doczytali zdjęcie z Yash <3 

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz